Digitalizace mzdové agendy

27.01.2021

thumbnail

Řádné, včasné, přesné a efektivní zpracování mzdového účetnictví je velice důležité pro vaši firmu i vaše zaměstnance. Spočítat mzdy umí všechny mzdové systémy, je to jejich podstata. Ovšem s efektivitou poskytování této služby, to už tak snadné není.

Jednou z cest zvýšení efektivity práce je digitalizace, která se stává v dnešní době velkým tématem a nedílnou součástí vývoje. Konkrétně v oblasti zpracování mezd je pro uplatnění digitalizace mnoho příležitostí.

Většina mzdových programů se například musela přizpůsobit eNeschopenkám. Na výběr je méně efektivní způsob stahování eNeschopenek z datové schránky. Náš HR systém plusPortal vám může v této oblasti nabídnout pohodlnější způsob, kdy lze využít ePortál ČSSZ a eNeschopenky stahovat přímo do mzdového systému.

Téma digitalizace mezd v oblasti HR samozřejmě není jen o eNeschopenkách. Zahrnuje více oblastí, jako jsou:

I.

První oblastí je základní komunikace se zaměstnanci. Zde například už většina mzdových systémů umí zasílat výplatní lístky emailem. I to lze ovšem dělat efektivněji, jednoduchým online zpřístupněním mzdových lístků přímo v mzdovém systému. Ale tím to nekončí a moderní mzdové systémy jako plusPortal v rámci online komunikace se zaměstnanci umí zajistit:

  • sběr dokladů o ošetřování člena rodiny
  • sběr požadavků na změny evidovaných údajů a potvrzení zaměstnanci o jejich provedení
  • sběr požadavku na vystavení potvrzení a jejich distribuce po zpracování

II.

Druhou oblastí, kde digitalizace přináší významnou úsporu času mzdových účetních, je digitalizace roční uzávěrky. Zde náš systém plusPortal nabízí:

  • distribuci Evidenčních listů důchodového pojištění
  • vyplnění a podpis Prohlášení poplatníka daně pro příslušný rok

Všechny výše uvedené dokumenty si v rámci aktuální legislativy vystačí s elektronickým podpisem formou vložení obrázku podpisu a razítka plus případně záznamu informace (logu) o zaslání či přečtení přímo v systému.

III.

Přichází ovšem čas digitální komunikace a podepisování dokumentů i v oblasti, kde se dosud používá výhradně vlastnoruční podpis fyzické osoby. V oblasti mezd se jedná např. o vystavení podepsání mzdového dohody se zaměstnancem. I to je v silách moderního mzdového systému. Jsme si toho vědomi a již na tom pracujeme. Pokud přemýšlíte o novém mzdovém systému, přemýšlejte digitálně, přemýšlejte o plusPortalu.

O digitalizaci toho uslyšíte ze všech stran čím dál více. Je to nezbytný pokrok, kterým si postupně budou procházet všechna odvětví a na rozvoji již se velice usilovně pracuje na poli IT systémů. Každá digitalizace s sebou nese skutečně promyšlené změny, které musí pojmout různé role a postupy a vše dostat do co nejpřehlednějších kroků na vašem počítači nebo mobilním IT zařízení. A co si budeme povídat, dnes je možnost vzdálené správy firemních procesů a administrativy více než žádoucí.

Na vývoji našeho systému plusPortal pracujeme neustále dál, abychom našim zákazníkům dodávali software (a jeho aktualizace), který jim denně bude usnadňovat práci v oblasti řízení lidských zdrojů, bude za ně hlídat termíny a nechá zautomatizovat pravidelné firemní procesy.

plusPortal umožňuje provádět kroky mezi mzdovým oddělením a zaměstnanci vzdáleně, na obou stranách se tak ušetří spousta času, kdy mzdová účetní nezápasí se stovkami papírových formulářů pro každou jednu legislativní povinnost jako například Prohlášení k dani. V plusPortalu se zaměstnanec formulářem jednoduše prokliká. Je to tak intuitivní a v podstatě se není jak splést, program vás navádí po jednotlivých krocích, takže to zvládne bez problémů každý.

Pokud si chcete náš plusPortal vyzkoušet, rádi Vám jej představíme, předvedeme a můžete se jím společně s námi probrouzdat a nechat se uchvátit jeho funkcemi. Nebo vám poskytneme DEMO verzi, kde si můžete sami vše vyzkoušet.

Více o našem mzdovém modulu naleznete zde.

Tým plusPortal

Zpět na seznam článků

Archiv

Všechny příspěvky
An unhandled error has occurred. Reload 🗙