Význam vzdělávání zaměstnanců

12.11.2024

thumbnail

Ať už zaměstnavatelé nabízejí zvýšení či prohloubení kvalifikace pro své zaměstnance prostřednictvím konferencí, workshopů, seminářů, virtuálních webinářů, praktickým interním výcvikem, koučováním či například jen zajištěním přístupu do online vzdělávacích databází, většina manažerů úspěšných firem se shoduje, že tyto investice do kariérního růstu zaměstnanců jsou chytrým krokem.

Níže 16 členů Forbes Human Resources Council uvádí ověřené konkrétní přínosy vzdělávání na základě svých zkušeností v oblasti rozvoje zaměstnanců v jejich společnostech.

1. Udržuje talenty
Organizace, kterým skutečně záleží na jejich talentech, si uvědomují, že možnosti zážitkového učení na pracovištích mohou být někdy omezené. Proto je nabídka osobních nebo online vzdělávacích programů strategickým způsobem, jak tuto mezeru překlenout a ukázat svým talentům, že si jejich růstu váží. Z dlouhodobého hlediska se investice do rozvoje talentů vždy vyplatí a je v nejlepším zájmu organizace. - Rohit Manucha, SIH AGH.

2. Poskytuje motivační hodnoty
Nabídka vzdělávacích programů pro naše zaměstnance je přínosná, protože zvyšuje jejich loajalitu ke společnosti, protože mají pocit, že jim dáváme nástroje, které potřebují nejen k tomu, aby uspěli ve své funkci, ale také k růstu. Dává to také najevo, že si jich jako zaměstnanců vážíme. - Alexis Schuman, Sexy Fish.

3. Snižuje fluktuaci
Tým, do kterého se investuje, se cítí oceňovaný, což vytváří loajalitu. Zjistil jsem, že jak online, tak osobní školení přispěly k úspěchu týmu. Realizace kvalitního plánu vzdělávání zaměstnanců vytváří pozitivní kariérní dráhu a vede k nižší fluktuaci zaměstnanců. - Robin Page, Bluedot Innovation.

4. Podporuje výkon
Bez ohledu na rozpočet musí být školení a vzdělávací příležitosti součástí nabídky každé společnosti. Podpora odborného vzdělávání zaměstnanců nebo vzdělávacích příležitostí šitých na míru vysoce výkonným zaměstnancům s vysokým potenciálem se vyplatí díky jejich vyšší odbornosti a loajalitě. V mnoha případech se tím prodlužuje doba, po kterou tito výkonní zaměstnanci ve firmě zůstávají. - Danny Speros, Zenefits.

5. Zviditelňuje nástupnictví
Loajalita je oboustranná. Když vedoucí pracovníci členům svých týmů poskytují příležitosti ke vzdělávání, které jsou v souladu s jejich kariérními cíli, je to fantastický způsob, jak prokázat závazek vůči zaměstnancům. Efektivní vzdělávání za účelem kariérového růstu je transparentní strategií nástupnictví. - Sandi Wilson, FinTek Consulting.

6. Snižuje náklady na nábor
Vzdělávání a rozvoj pomáhají posilovat interní mobilitu zaměstnanců. Práce se zaměstnanci (pozor - nejen s talenty), založená na dovednostech a jejich prohlubování, rozšiřuje okruh kandidátů na nové či uvolněné pracovní pozice. Místo toho, aby organizace soutěžily o nové zaměstnance externě, investují takto do náboru interně. - Britton Bloch, Navy Federal.

7. Přitahuje kandidáty
Vzdělávání a rozvoj (L&D) je dnes pro mnoho lidí klíčovým faktorem při zvažování nové pozice. Vedle toho, že jedním z hlavních přínosů firemních vzdělávacích programů je posílení loajality zaměstnanců, pomáhá také přilákat nové kandidáty. Nezapomeňte svůj program L&D zdůraznit v náborovém marketingu a uvést příklady možných kariérních příležitostí, aby si jich kandidáti i zaměstnanci byli vědomi. - Kim Pope, WilsonHCG.

8. Zvyšuje flexibilitu a podporuje navazování kontaktů
Řada zaměstnanců se snaží o kariérní postup a přizpůsobení se měnícím se pracovním podmínkám, a pokud jim v tom nepomůžete, můžou hledat tyto příležitosti jinde. Využijte přirozené potřeby zaměstnanců komunikovat s ostatními a vytvářejte vzdělávací programy umožňující účastníkům vzdělávání vzájemné propojení. Zaměstnanci se nejlépe učí, když jsou součástí komunity. Tím zvýšíte angažovanost a loajalitu. - Erik van Vulpen, AIHR.

9. Podporuje iniciativu a proaktivitu
Tzv. nabídka vzdělávání zaměstnancům „na přání“ jim dává možnost prosazovat své kariérní cíle, zaměřit se na své zájmy a vzít svou budoucnost do vlastních rukou. Zaměstnanci mají mnohem větší pravděpodobnost, že zůstanou v práci, kde cítí podporu a příležitosti k růstu. Výsledkem bude jejich vysoká iniciativa při plnění pracovních úkolů a hledání nových řešení. - Courtney Pace, FedEx Employees Credit Assoc.

10. Stabilizuje pracovní sílu
Zaměstnanci dnes potřebují více specializovaných a technických dovedností a současně rozvoj měkkých dovedností, jako je komunikace, spolupráce a emoční inteligence. Nejlepší zaměstnanecké školící programy se zaměřují na rekvalifikaci, zvyšování dovedností a koučování vedoucích pracovníků i zaměstnanců. Společnosti, které nepřipravují své zaměstnance na budoucnost, by se mohly rychle ocitnout v situaci, kdy budou bojovat o zaměstnance, zatímco ty, které se připravují, budou sklízet ovoce. - John Morgan, LHH.

11. Přispívá k úspěchu týmu
V hybridním pracovním prostředí je důležité, aby si lidé nejen udržovali potřebné znalosti, ale také aby využili všech forem kontaktu s ostatními kolegy. Digitální vzdělávání zaměstnanců nám umožňuje učit se přímo na pracovišti, vytvářet propojení mezi týmy a identifikovat příležitosti pro spolupráci. To zvyšuje angažovanost, buduje týmovou kulturu učení se a celkově přispívá k týmovému úspěchu. - Jennifer Rozon, McLean & Company.

12. Prozrazuje kariérní cíle zaměstnanců
Zaměstnanci se dnes nacházejí na trhu, kde je loajalita k firmě klíčová pro udržení klíčových talentů. Hledají společnosti, které se nezaměřují jen na zisk, ale i na jejich dlouhodobé kariérní cíle. Chování zaměstnanců při výběru rozvojových aktivit a zapojení v nich je jasným signálem jejich zájmu o svůj rozvoj ukazatelem směru kam se chtějí rozvíjet. Je tedy důležité, nechat je, se projevit. - Nakisha Griffin, Virtual Enterprise Architects.

13. Podporuje uznání a vděčnost
Nabídka školení a vzdělávání zvyšuje angažovanost, protože všichni víme, jak moc to zlepšuje výsledky společnosti. Pokud opravdu chcete úroveň zapojení posílit, nabídněte svým zaměstnancům vzdělávací příležitosti nad rámec vašeho oboru nebo jejich hlavních kompetencí. Pomozte jim rozšířit jejich obzory. Budou vám vděční, loajální a přinesou do vaší firmy i zákazníkům hlubší znalosti a širší perspektivu. - Richard Polak, American Benefits Council.

14. Udržuje konkurenceschopnost
Firmy s dobře vyškolenými zaměstnanci jsou lépe připraveny čelit konkurenci. Když zaměstnanci mají aktuální znalosti a dovednosti, mohou lépe reagovat na změny na trhu a přizpůsobit se novým výzvám. To může firmě pomoci udržet si náskok před konkurencí a dosáhnout lepších obchodních výsledků. - John Feldmann, Insperity.

15. Vychovává odborníky
Při zavádění nových výrobních programů a nabídek služeb se snažíme zjistit, kdo z našich zaměstnanců by chtěl v těchto oblastech získat odborné znalosti. Následně zaměstnance vyškolíme a přizpůsobíme je novým oblastem zaměření společnosti, místo abychom je najímali externě. Tito zaměstnanci se pak při spuštění těchto služeb stanou angažovanými odborníky. - Nicole Fernandes, Blu Ivy Group.

16. Podporuje znalosti a spokojenost
Zapojení zaměstnanci se stále učí. Trvalé inovace ve vzdělávání zaměstnanců, zaměření na podporu firemní strategie a možnost kurzů na vyžádání má zásadní dopad. Naši zaměstnanci patří mezi nejlépe informované v oboru. Investice do našich zaměstnanců přináší oboustrannou spokojenost a loajalitu. - Sharon Doherty, Finastra.

Jak vidíte, i v dnešní rychle se měnící době s nástupem umělé inteligence zůstává vzdělávání zaměstnanců klíčovým pilířem úspěchu každé organizace. Investice do rozvoje a vzdělávání zaměstnanců není jen reakcí na aktuální potřeby, ale strategickým krokem směrem k budoucnosti.

Přestože se mění nástroje a metody vzdělávání zaměstnanců, základní princip zůstává stejný: vzdělaní a dobře připravení zaměstnanci jsou základem inovací, adaptability a dlouhodobého růstu. Firmy, které si tuto skutečnost uvědomují a aktivně podporují kontinuální vzdělávání zaměstnanců, budou lépe připraveny čelit výzvám budoucnosti a dosáhnout trvalého úspěchu.

Doporučení od plusPortalu:
S mimořádným významem vzdělávání zaměstnanců je bohužel také spojena náročná administrativa. Od evidence certifikátů jednotlivých zaměstnanců a hlídání termínů periodických kvalifikací, přes vytváření plánů vzdělávání zaměstnanců, příprava prezenčních listin, zpětné hodnocení přínosů vzdělávacích aktivit až po plánování a evidenci skutečných nákladů na vzdělávání. Jedná se o náročnou personální agendu, která je přímo závislá na velikosti společnosti a na které se u velikých zaměstnavatelů podílejí celé týmy personalistů. Jejich nezbytným pomocníkem je kvalitní moderní personální software zaměřený právě na kompletní podporu vzdělávacího procesu. Konkrétním příkladem takového SW je modul Vzdělávání v plusPortalu.

 

Zpět na seznam článků

plusPortal - nepostradatelný člen HR týmu:

Archiv

Všechny příspěvky
An unhandled error has occurred. Reload 🗙